zamknij
POLECANE

Z problemem suchej skóry boryka się bardzo dużo osób. Niektórych problem te...czytaj więcej

5 sposób na zdrowy tryb życia

Zdrowy i aktywny tryb życia to dzisiaj wybór wielu osób. Sama też próbować zmienić swoje życie i niestety poniosłaś klęskę? Być może powodem Twojej klęski był źle przygotowany plan działania. Najważniejsze to się nie poddawać i spróbować jeszcze raz. Tym razem podaję kilka sprawdzonych sposób jak zacząć zmieniać swoje życie.

  1. Małe zmiany

Nie od razu zbudowano Rzym, dlatego też nie należy od razu zmieniać swojego życia o 180o. Są osoby, którym to się udaje, jednak większa część naszego społeczeństwa poniesie wtedy klęskę. Jeśli prowadzimy siedzący tryb życia to podstawą jest by na samym początku zmienić windę na schody, a samochód na rower. To jest mała zmiana, która powoli przyzwyczaja nas do aktywności fizycznej. Dopiero kolejnym etapem jest wprowadzenie ćwiczeń w harmonogram dnia.

  1. Regularne posiłki

Oprócz zdrowych posiłków bardzo ważne jest także by były one regularnie spożywane. U mnie wprowadzenie regularnych posiłków było największym problemem. Jest to szczególnie trudne w momencie, gdy mamy dużo obowiązków. Warto zacząć od ustalenia konkretnych godzin naszych posiłków. W ciągu dnia należy zjeść od 4 do 6 posiłków, najlepiej co 3 lub 4 h. Pierwszy posiłek należy zjeść najpóźniej godzinę po przebudzeniu się. I trzeba pamiętać o tym, że śniadanie jest najważniejszym posiłkiem w ciągu dnia.

  1. Motywacja z bliskimi

Samemu trudno jest czasem trzymać się swoich postanowień, dlatego warto zacząć zmienianie swojego stylu życia z przyjaciółką lub partnerem. Wtedy jedna osoba nakręca drugą. Poza tym w momencie złamania swoich zasad jednak trzeba się przyznać do tego drugiej osobie, a nikt z nas nie lubi się przyznawać do swoich porażek. Znacznie łatwiej też będzie Ci panować nad posiłkami jeśli dla każdego domownika będziesz przygotowywała zdrowe jedzenie. Zdrowe znaczy także dobre. Część zdrowych posiłków oprócz dużej dawki witamin daje też dużą satysfakcję smakową.

  1. Lista to do

Nasz umysł działa tak, że jeśli spiszemy sobie na kartce rzeczy, które chcemy osiągnąć i zrealizować, także podczas każdego dnia to będzie dążył do tego żebyśmy mogli odhaczyć każdą z tych rzeczy po kolei. I łatwiej jest nam wtedy także zapamiętać co mamy do zrealizowania każdego dnia. Zdrowienie sobie planu na kolejny dzień to świetna sprawa, ponieważ po wstaniu od razu mamy plan i nie marnujemy już czasu na zastanawianie się nad tym co mamy dzisiaj do zrobienia.

  1. Przyjemność

Bardzo ważne jest także odpowiednie nastawienie. Powinniśmy pamiętać o tym, że aktywność fizyczna ma przede wszystkim pozwolić nam się zrelaksować. Dlatego ważne jest by wykonywać głównie ćwiczenia, które sprawiają frajdę i pozwalają na największą produkcję endorfin. Istnieje wiele dziedzin sportu, więc każdy znajdzie tam coś dla siebie!

 

Tagi: , , , ,

No Comments

Leave a reply

Post your comment
Enter your name
Your e-mail address

Story Page