zamknij
POLECANE

Z problemem suchej skóry boryka się bardzo dużo osób. Niektórych problem te...czytaj więcej

4 sposoby na szybki i tani obiad.

 

Obiad to główny posiłek w ciągu dnia. Powinien więc być zasobny w witaminy, minerały, a także powinien zawierać dawkę węglowodanów, która dostarczy nam siły i energii na resztę dnia. Zwracajmy więc uwagę przy komponowaniu swoich posiłków na jego kwestie odżywcze i nie skupiajmy się tylko na walorach smakowych czy cenowych. Choć oczywiście one też są istotne, to jednak priorytetem powinna być zdrowotność danego posiłku.

 

Poniżej przedstawiamy propozycję 5 sposobów na szybki, tani i zdrowy obiad:

  1. Skrzydełka z kurczaka warzywach:

-skrzydełka myjemy i gotujemy na wolnym ogniu przez około 15 minut

-osuszamy, oprószamy solą, pieprzem i przyprawą do kurczaka

-wkładamy do naczynia żaroodpornego

-dodajemy pokrojoną w grube cząstki czerwoną, słodką paprykę, talarki pora i cebuli

-podlewamy delikatnie oliwą i pieczemy 15 minut pod przykryciem

-podajemy z ugotowaną kaszą jaglaną i sosem czosnkowym

-pamiętamy o tym, aby kaszę przed gotowaniem lekko uprażyć na patelni i wypłukać pod bieżącą wodą, wówczas straci charakterystyczną goryczkę, która nie dodaje jej uroku.

 

2. Zupa jarzynowa:

-ziemniaki i marchewkę kroimy w drobną kostkę

-kalafior i brokuł dzielimy na różyczki

-dodajemy pokrojoną w talarki cebulę i pora

-zalewamy drobiowym rosołkiem i gotujemy na wolnym ogniu aż warzywa będą miękkie

-doprawiamy solą, pieprzem, granulowanym czosnkiem i słodką papryką

-po ugotowaniu dekorujemy kleksem jogurtu naturalnego i świeżą natką pietruszki

-podajemy ze świeżym pieczywem razowym.

 

3. Aromatyczna rybka:

-ulubiony gatunek ryby myjemy i oczyszczamy z łusek

-nacieramy solą, pieprzem i skrapiamy sokiem z cytryny

-do środka tuszki wkładamy gałązki tymianku, kilka ząbków czosnku, pokrojoną w talarki cebulę i słodką paprykę

-nacieramy oliwą i pieczemy w piekarniku około 30 minut

-gdy ryba jest w piekarniku zaczynamy przygotowywać sałatkę z kapusty pekińskiej, kukurydzy i jogurtu naturalnego, doprawiamy solą i pieprzem

-podajemy z ugotowanym brązowym ryżem.

 

4.Duszona pierś z kurczaka w warzywach:

-pierś z kurczaka myjemy i kroimy w grubą kostkę

-paprykę kroimy w paski, a cebulę w talarki

-pierś delikatnie podsmażamy na oliwie

-przyprawiamy solą i pieprzem i podlewamy szklanką bulionu

-dodajemy wszystkie warzywa i dusimy około 10 minut

-pod koniec duszenia dodajemy gęsty jogurt naturalny, delikatnie mieszamy i wyłączamy gaz

-doprawiamy słodką papryką, bazylią i tymiankiem

-podajemy z gotowaną kaszą jaglaną.

 

Tagi: , , , , ,

No Comments

Leave a reply

Post your comment
Enter your name
Your e-mail address

Story Page